Event livestream

Door je events te livestreamen krijg je een breder publiek, vergroot je de capaciteit van je event zonder grotere locatie én organiseer je gemakkelijk een hybride event. Nieuwsgierig naar hoe je dat praktisch aanpakt en welke voordelen het nog oplevert? Lees dan meteen verder.

Ja, ik wil een event livestreamen!

Waarom is je event livestreamen een goede investering?

Een evenement organiseren is voor elk bedrijf een grote investering. Je besteedt budget aan je locatie, promotie, catering, sprekers ... De lijst gaat door. Door je evenement live uit te zenden, vergroot je de reikwijdte van je investering. Je haalt er dus veel meer uit.

Enkele voorbeelden:

  • Je bereikt veel meer mensen, want ook wie er fysiek niet kan zijn, volgt gemakkelijk op afstand mee.
  • Daardoor verlaag je ook de drempel. Sommige mensen moeten naast een ticket ook vaak andere kosten maken voor events, zoals transport en een hotel. Door die kost weg te halen met een hybride event, spreek je een veel groter publiek aan.
  • Je krijgt meteen via comments en likes nuttige feedback waar je op het moment zelf en voor toekomstige events mee aan de slag kan.
  • Tot slot zijn de live-beelden van je event een schat aan materiaal om later in te zetten. Korte aftermovies, sfeervolle socialmediafilmpjes, throwbacks om je volgende event te promoten ... De mogelijkheden zijn eindeloos.
Motcha event livestream
Motcha event livestream

Hoe ziet zo'n livestream eruit?

Het resultaat zie je meteen online. Je publiek bekijkt je event live via sociale media, een custom website of op een landingspagina alsof ze er zelf bij zijn. Elke livestream is daarom op maat van het kanaal dat het best bij je bedrijf past. Facebook Live heeft andere noden dan een livestream via WebbleUp, bijvoorbeeld.

Je krijgt ook heel wat nuttige features die je zonder live-uitzending niet hebt: 

  • interactieve features zoals comments en likes om je publieksinteractie vergroten
  • extra mogelijkheden om je sponsors in de kijker te zetten
  • een gepersonaliseerde platform waar je ook na het event nog tal van leads mee bereikt

Jij bepaalt bovendien zelf de grootorde van de stream: 

  • Wil je een vaste camera of een multicamopstelling met extra publiekshots?
  • Organiseer je graag breakout-sessies naar verschillende ruimtes?
  • Wil je een een (online) netwerkmoment organiseren?
  • Wil je met een social wall je publiek ter plaatse ook laten interageren met je social media?

Samen bekijken we wat je nodig hebt om je publiek een boeiende livestream aan te bieden.

Bekijk ons portfolio   Boek een afspraak

Welke andere event services bestaan er?

Is een livestream niet helemaal wat je zoekt? Neem dan snel een kijkje bij een van onze andere event services